دانشگاهها

مهاجرت ١٣ دانشجوی دانشگاه شریف در یک پرواز

تصویری از مهاجرت ١٣ دانشجوی دانشگاه شریف در یک پرواز در فضای مجازی خبرساز شده است.

دکتر«سیدمحمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران اردیبهشت ماه در یک نشست خبری گفت: ایران در صدر کشورهایی است که دانشجویانش به کشورهای جهان اول سفر می‌کنند. وی علت این امر را این گونه توضیح داده که: «پرورش نیروی انسانی ما در تراز استاندارد جهانی است و دانشگاه‌های ما اقدامات قابل قبولی در حد استانداردهای جهانی دارند.» او علت اصلی مهاجرت نخبگان را فراهم نشدن فرصت‌های شغلی برای آنها دانسته است.

جدول بالا که توسط رصدخانه مهاجرت در «سالنامه مهاجرتی ایران ۱۴۰۱» ارائه شده، رتبه ایران در فرستادن دانشجو در سال ۲۰۲۰ را ۱۷ نشان می دهد. (منبع: موسسه آماری یونسکو)

این رتبه البته میزان فرستادن دانشجو به تمام کشورها را نشان می دهد، در حالی که سخن رئیس دانشگاه تهران، درباره مهاجرت دانشجویان به کشورهای جهان اول بود./برترین ها

طبق توضیحات یکی از حاضرین در عکس به روزنامه شریف:

این تصویر دوشنبه شب هفته پیش، ۲۰ شهریور در فرودگاه امام خمینی و قبل از سفرِ ۳ نفر از ۱۳ نفر حاضر در تصویر به دانشگاه بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا، گرفته شده است‌. ۱۰ نفر دیگر حاضر در تصویر هم برای بدرقه دوستان خود آمده بودند.

برای افسوس خوردن و فکر کردن به وضعیت بد مهاجرت، آن‌قدر آمار و ارقام رسمی و غیر رسمی وجود دارد که نیاز به شایعه‌سازی در فضای مجازی نیست و می‌توان از آن‌ها در تحلیل‌ها و تصمیم‌ها استفاده کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا