جام ملت های آسیافوتبالورزشی

«رنج عالم» در جام ملت‌ها

مدعیان جام ملت‌ها پایین‌تر از انتظار بوده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در مرحله یک هشتم نهایی هم به دردسر بیفتند.

وصال روحانی: با شروع مرحله یک‌هشتم نهایی فوتبال جام ملت‌های آسیای 2023 بیش از پیش مشخص می‌شود کدام تیم‌ها به ردای قهرمانی نزدیک‌ترند. آنچه تا این لحظه محرز شده، این است که هیچ نیروی بسیار برتر و تیم کاملاً مقتدری در جام هجدهم ملت‌های قاره کهن حضور ندارد و فاصله بین تیم‌ها اندک است و مدعیان بزرگ فتح جام که در پیشداوری‌ها تصور می‌شد تیم‌های کوچک‌تر را له کنند، در مواجهه با این رقبای بشدت جنگنده کم آورده‌اند و اگر هم از گروه‌شان صعود کرده و به مرحله حذفی پای نهاده‌اند، رنج عالم را برده‌اند تا در این نقطه حاضر باشند.

چه کسی فکر می‌کرد تاجیکستان که یکشنبه روبه‌روی امارات می‌ایستد، در مرحله گروهی از دسته‌ای بالا بیاید که به جز قطر، چین و لبنان هم در آن حاضر بودند و هر دوی این تیم‌های پخته‌تر حذف شدند تا تاجیک‌های کم‌تجربه‌تر به «یک‌هشتم» نهایی برسند. اندونزی هم که در نخستین مسابقه این مرحله روبه‌روی استرالیا می‌ایستد، به عنوان تیم سوم از گروهی بالا آمد که در سیطره عراق و ژاپن قرار داشت و صعودش را مدیون حذف عمان شد که در گروهی دیگر از عهده قرقیزها برنیامد تا اندونزی متوسط چهارمین (و واپسین) تیم صعودکننده در میان شش تیم حائز رتبه سوم گروه‌های شش‌گانه باشد.

اگر ژاپن و کره جنوبی قبل از شروع جام ملت‌ها نمایش قدرت می‌دادند و اروپایی‌های نامدار را شکست می‌دادند، اینک در «آوردگاه قطر» با رقبایی مواجه هستند که با بازی فیزیکی و تخریبی‌شان مانع شکل‌گیری بازی فنی‌تر و زیباتر آنها می‌شوند و زجر بزرگی را به آنان تحمیل می‌کنند. آنچه در دو بازی یکشنبه و در سه روز بعدی یک‌هشتم نهایی روی می‌دهد، ادامه همان زجرهای بزرگ برای غول‌های رنگ باخته جام هجدهم است. فرایندی که سبب شده هیچ تیمی در این مرحله از کارزارها یک «صعودکرده» قطعی و یک برنده پیشاپیش نباشد بلکه بوی شگفتی‌های احتمالی تازه‌ای در جام استنشاق شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا