آسیب هااجتماعیورزشی

طعنه مردم به علیرضا دبیر؛ کاش کریم شیره‌ای بودی!

صحبت‌های جنجالی علیرضا دبیر در تلویزیون واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است.

بعد از اینکه علیرضا دبیر با کنایه به رسول خادم در تلویزیون گفت که «بعضی رسانه‌ها تلاش می‌کنند از من کریم شیره‌ای بسازند، از بقیه جهان پهلوان.» در فضای مجازی موج سنگینی علیه رییس فدراسیون کشتی راه افتاد و کاربران فضای مجازی صحبت‌های او را به حساب حسادتش گذاشتند. حالا تعدادی از فعالان توییتری از زاویه دیگری به صحبت‌های دبیر پرداخته و با توجه به شخصیت رک کریم شیره‌ای در دربار ناصرالدین شاه و زبان گزنده او، از رییس فدراسیون کشتی خواسته‌اند خود را با این شخصیت تاریخی هم مقایسه نکند. در ادامه تعدادی از توییت های کاربران در این رابطه را مرور می‌کنیم:

بهرنگ سهرابی در شبکه ایکس با انتشار تصویر زیر نوشت: کریم شیره‌ای پیش تو جهان‌پهلوانه!

سمیرا عالم پناه، خبرنگار حوزه سیاست با انتشار ویدیو زیر عنوان کرد: آقای دبیر کمی تاریخ بخون؛ ‎کریم شیره‌ای زبونش سرخ بود و از نیشش شاه و وزیر در امان نبودند.جرأتی که او در نقد بزرگان داشت یک صدمش رو تو نداری!
در ضمن مردم خودشون می‌دونند قبای جهان پهلوانی تن کی کنند.

میثم شرفی، یکی دیگر از کاربران شبکه ایکس خطاب به علیرضا دبیر نوشت: کریم شیره‌ای دلقک دربار ناصری بود، شهرت و پایگاه مردمی کریم به حدی بود که در فرهنگنامه‌های عامه ضرب‌المثل «خر کریم را نعل کردن» را می‌توان یافت. ناصرالدین شاه به جهت تبحر کریم در مسخره کردن صاحبین به او لقب دوشاب‌الملک داد.
خلاصه که کریم شیره‌ای هم نیستی.

آبگونه واکنش تندتری داشته و می‌گوید: حتی به عنوان ‎کریم شیره‌ای هم مورد قبول نیستی. به شعبون بی‌‌مخ بیشتر مانندی. ‎

حسین سلاح ورزی نیز نوشت: بلانسبتِ ‎کریم شیره‌ای!

برترین ها 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا