اقتصادیدولت

بادمجان‌ها در دولت رئیسی کم‌ کم در حال رسیدن است!

تجارت نیوز:

بررسی داده‌های جدید مرکز آمار از رشد ۱۴۲ درصدی قیمت بادمجان از شهریور ۱۴۰۰، یعنی زمان آغاز رسمی فعالیت دولت ابراهیم رئیسی، تا پایان آذر ۱۴۰۲ حکایت دارد.

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور طی آذر ۱۴۰۲ اخیراً از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد که بر اساس آن تورم بادمجان در بازه ماهانه ۸.۱ درصد و در بازه یک‌ساله (نقطه‌ای) ۷۳.۳ درصد بوده است. بدین ترتیب این محصول کشاورزی در شاخص تورم ماهانه و نقطه‌ای به‌ترتیب در رده‌های نهم و هشتم قرار گرفته است تا از رکوردداران گرانی خوراکی در آذر امسال باشد.

بر اساس داده‌های مرکز آمار، متوسط قیمت بادمجان در مناطق شهری 21 هزار و 924 تومان ثبت شده است. طی آذر ماه حداکثر قیمت این محصول 26 هزار و 595 تومان و حداقل آن 16 هزار و 724 تومان بود

اکنون که 27 ماه از زمان آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم می‌گذرد، در حالی میانگین قیمت بادمجان به 21 هزار و 924 تومان رسیده که در شهریور 1400، یعنی زمانی که رئیسی و تیمش کابینه را تحویل گرفتند، طبق مستندات مرکز آمار میانگین قیمت این محصول 9037 تومان محاسبه شده بود. در آن مقطع گران‌ترین بادمجان 11 هزار و 979 تومان و ارزان‌ترین آن 6623 تومان قیمت داشت.

رشد ۱۴۲ درصدی قیمت بادمجان در ۲۷ ماه! 

با یک حساب کتاب سرانگشتی می‌توان دریافت که از زمان آغار به کار دولت سیزدهم تا پایان آذر 1402 طبق داده‌های رسمی دولت قیمت بادمجان رشد 142 درصدی را تجربه کرده است. بدین ترتیب در 27 ماه گذشته قیمت بادمجان به‌طور میانگین هر ماه 5.2 درصد رشد داشته است.

لازم به یادآوری است در ابتدای کار این دولت، طرفدارانش با انتشار عکس زیر از مردم برای انجام اصلاحات اقتصادی که منجر به کاهش تورم در جامعه شود، از مردم وقت می‌خواستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا