دانشگاهها

اردوهای مختلط دانشجویی به دانشگاه‌ها برمی‌گردد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم خبرداد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از نامه نگاری برای برگزاری اردوهای مختلط علمی در دانشگاه‌ها و موسسات علمی خبر داد و گفت: امیدوارم شوراهای بالادستی در این زمینه موافقت کنند تا دانشجویان با نظارت اساتید و کارشناسان فرهنگی از این امکان استفاده کنند.

دکتر عبدالحسین کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، ضمن تاکید بر ضرورت افزایش امید و نشاط در جامعه دانشجویی اظهارداشت: زیست دانشگاهیان و بالأخص دانشجویان یک زیست فرهنگی اجتماعی است و دانشگاهیان در این فضا به پژوهش و آموزش می‌ پردازند. لذا نبود سلامت محیط فرهنگی-اجتماعی یک مسئله حاشیه ای نیست و مستقیم و غیرمستقیم، و کوتاه مدت و بلندمدت بر کل فرایندهای آموزشی و پژوهشی نیز تاثیر منفی می گذارد.

کلانتری با بیان اینکه اهمیت زیست فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه به اندازه‌ای است که هزینه کردن برای آن به نوعی سرمایه گذاری برای برداشت محصول مفید است. زیرا دانشگاه مبدا همه تحولات است، افزود:در چند سال اخیر به دلیل شرایط کرونا در کشور، خرده نظام‌های فرهنگی-اجتماعی دچار اختلالات اساسی شد و زیست دانشگاهی، بالاخص زیست دانشجویی آسیب جدی دید که نتایج این اختلالات را در دانشگاه ها می‌توان مشاهده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار کرد: ضرورت احیا و بازآفرینی فعالیت‌ها و سازوکارهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها بر کسی پوشیده نبوده و نیست و این مهم در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم قرار گرفت. همچنین تقویت و توانمندسازی انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری، تشکل‌ها، هیات‌ها، نشریات دانشجویی و سایر مجموعه‌های دانشجویی در دستور کار قرار گرفت. این فعالیت‌ها هویت‌بخش هستند و به دانشگاه ها رونق می‌دهند.

دکتری کلانتری خاطر نشان کرد: برای سال تحصیلی جدید در حوزه حجاب و عفاف هیچ آیین نامه جدیدی در دانشگاه ها ابلاغ نکردیم و معتقدیم قوانین و مقررات موجود در حوزه حجاب در دانشگاه ها کافی است.

وی در پایان درباره برگزاری اردوهای دانشجویی گفت: در حال حاضر اردوهای مختلط با چارچوب مشخص توسط انجمن های علمی دانشجویان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و ما در وزارت علوم نامه نگاری‌هایی با شوراهای بالادستی انجام داده‌ایم تا اردوهای مختلط علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود. در صورت موافقت با این درخواست، دانشجویان می‌توانند با نظارت اساتید خود و یا کارشناسان فرهنگی دانشگاه ها به صورت مشترک و مختلط از این اردوها استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا